10 Questions for Parents and Students to Ask
Relationships
Am I just another face in the classroom? Or do my teachers know about me and my interests and talents? Do the teachers help me form relationships with peers and adults who might serve as models and coaches?
Relevance
Is the work just a series of hoops to jump? Or is the work relevant to my interests? Do my teachers help me understand how my learning contributes to my community?
Time
Am I expected to learn at a pace decided by my teacher? Or can I learn at my own pace?
Is there time for learning to be deep as well as broad?
Timing
Do all students have to learn things in the same sequence? Or can I learn in an order that fits my learning style or interests?
Play
Is there always pressure to perform? Or do I have opportunities to explore? Make mistakes and learn from them? Do I have opportunities to tinker and make guesses?
Practice
Do we learn something and then immediately move on to the next skill? Or can we engage in deep and sustained practice of the skills that we need to learn?
Choice
Am I following the same path as every student? Or do I have real choices about what, how and when I will learn and demonstrate my abilities?
Authenticity
Is my work just a series of worksheets? Or is the learning and work I do considered significant outside of school, by experts, family and employers? Does the community recognize the value of my work?
Challenge
is the school work just about completing assignments? Or do I feel challenged? Am I addressing high and meaningful standards?
Application
Is my learning all theoretical? Or do I have opportunities to apply what I’m learning in real world settings?
To learn more:
Spanish
Fb.com/LaEducacionLittky TinyURL.com/SpanishLittky1 TinyURL.com/SpanishLittky4 TinyURL.com/10ExpectationsSpanish============
In Spanish....
10 preguntas para los padres y los estudiantes
Relaciones
¿Soy sólo otra cara en el aula? ¿O saben mis maestros sobre mí y mis intereses y talentos? ¿Me ayudan los profesores a formar relaciones con sus compañeros y adultos que pudieran servir como modelos y entrenadores?
Relevancia
¿Es el trabajo sólo una serie de aros para saltar? ¿O es el trabajo relevante a mis intereses? ¿Mis maestros me ayudan a entender cómo mi aprendizaje contribuye a mi comunidad?
LeavingToLearn.org is the correct address |
Tiempo
¿Se supone que aprenda a un ritmo decidido por mi maestro? ¿O puedo aprender a mi propio ritmo?
LeavingToLearn.org is the correct address |
Plazos
¿Todos los estudiantes tienen que aprender las cosas en la misma secuencia? ¿O puedo aprender en un orden que se ajusta a mi estilo o intereses de aprendizaje?
Juego
¿Existe siempre la presión de comportamiento? ¿O tengo la oportunidad de explorar, cometer errores y aprender de ellos? ¿Tengo la oportunidad de juguetear y hacer conjeturas?
LeavingToLearn.org is the correct address |
Práctica
¿Aprendemos algo y luego nos movemos inmediatamente a la siguiente habilidad? ¿O podemos comprometernos en la práctica profunda y sostenida de las habilidades que tenemos que aprender?
Elección
¿Estoy siguiendo el mismo camino que todos los estudiantes? ¿O tengo opciones reales acerca de qué, cómo y cuándo voy a aprender y demostrar mis habilidades?
Autenticidad
¿Es mi trabajo solo una serie de páginas? ¿O son mi aprendizaje y trabajo considerados importantes en la comunidad?
Desafío
¿Consiste el deber escolar solo en completar tareas? ¿O sentiré las exigencias de mis deberes? ¿Estoy realmente intentado alcanzar estándares elevados de calidad?
Aplicación
¿Es mi aprendizaje solo teórico? ¿O podré aplicar lo aprendido en el marco del mundo real?
Spanish: Fb.com/LaEducacionLittky TinyURL.com/SpanishLittky1 TinyURL.com/SpanishLittky4 TinyURL.com/10ExpectationsSpanish
Spanish
Fb.com/LaEducacionLittky TinyURL.com/SpanishLittky1 TinyURL.com/SpanishLittky4 TinyURL.com/10ExpectationsSpanish
I hope that these ten questions fly around schools in Latin America
ReplyDelete